Wednesday, October 24, 2012

Makrab Camp (1)

20 Oktober 2012


Makrab.
Aku pun taktau ape nama penuh, tapi macam aktiviti tahunan buat IPIREL.Program berkenalan dgn senior junior. Dan aku jugak tergolong dalam junior hahaha terasa muda akak! Padahal umur dah 22 tahun,yang adik-adik junior ni baru 18 tahun weh. Ohmy~


1500 l Berkumpul.



KAMI l Nak camping 2hari 1malam je,tapi aku pack barang mcm nak duduk kat hutan tu terus.haha.Weel, aku ni kan perempuan sejati,wajib hukumnya banyak nak bawa. syampoo, berusgigi, sabunmandi, kain basahan. eh,banyaklah! stok makanan tu penting! sempat lah aku beli roti lepas lunch.Roti je? betapa menyesalnya aku beli roti je *Hungry*
Dan,berjalan kaki lah kami dari UNIRES Putri (DPP/Kolej/Apartmen) dgn beg besar tuh.Aku dah la kecik dan comel #eh!. Beg ye besaq yg amat.Jalan kaki dgn geng Thailand skali. Hee semangat nak kemping~ ni.



PENGANGKUTAN l Buat pertama kalinya aku naik bas kat Indonesia ni, bangga aku HAHA. Kondisinya? Mcm bas mogah :) sesiapa yang duduk Tanjung Malim yang indah dan permai tu tau lah bas mogah camne. Tapi takpe,semua ni pengalaman. seronok weh! 1 bas utk girl and 1 bus for boys. Senior? Naik motor&keta. Hadek2 naik bas yeee..


Tunggu.tunggu.dan tunggu....


Berjam tunggu sebab ada dua tiga orang yg asyik "ontheway". Ada yang masih dekat rumah,mampu?Yang bezanya,senior takmarah pun weh. Kat sini,aku takpernah lg tgk budak2 ni marah. Happy je..
Kalau kat tempat kita,lama dah kena carut.

Sweaty l Hmm,kami yg dlm bas ni sampai berpeluh2. Takda aircond, tingkap kecik tu pun kat atas. Nasib baik aku duduk depan,tak berhimpit. dalam sejam lebih jugak lah tunggu,baru sampai Icha,Budi dgn sape tah. Tapi senior semua tetap dalam goodmood :) Ohsgtbaikbagus! perlu dicontohi. *muka ikhlas*





PENGEMBARAAN BERMULA l Lets goooooo!
Okay, aku ingatkan dekat tapi makan masa sejam lebih jugak lah nak sampai tempat kem tu.Jauh sesangat, jalan macam pi cameron highland tapi naik bas ala ala mogah.Korang rasa camne? naik bukit tu, mcm naik taknaik je HAHA~ Sepanjang perjalanan tu aku sangat teruja sebab banyak lagi kedai-kedai yg ada dan aku takpegi lagi. *dasarrr kaki shopping* :D


Bersambung...

No comments:

Post a Comment