Saturday, June 16, 2012

Indahnya bersama-Mu :)

ALHAMDULILLAH

Dalam aku mencari kebenaran dan kebaikan, Allah SWT temukan aku dengan mereka yang hebat. Syukur tak terhingga. Sungguh, terharu dengan mereka semua. Hebat belaka! Indah dalam pertuturan&akhlak.

Ya Allah, Kau berkatilah mereka ini, Ameen. 

"wahai org2 yg beriman, sekiranya kamu bantu (agama) Allah, Nescaya Allah akan bantu dan menetapkan kaki2 kamu (muhammad :7)'



Kakakyangbaik bagi  ni kat semua muslimat :)
Nota: Jom ikut sunnah Rasulullah!


15 Jun 2012
Masak memasak bersama Sahabat Masjid As-Syafie


7.30 pagi
Muslimat dah mulakan kupas bawang, potong sayur, macam macam la! Aisyah Humaira'? Hehehe. Tidur lagi.. Kroohh kroohhh...8pagi baru sedar! Ape lagi, kelam kabut. Nasib baik tak lompat katil je. Huuu..Lewat sampai, dalam jam 845pagi baru datang. Malu malu malu. Lewat tidur, nak bangun pagi pun lewat la gamak ye. Ampun yaaaa :D

Bila sampai masjid, ramai jugak lah dah sampai. Kerja pun dah tinggal saki baki. Adeh =.=" Rasa bersalah gile. Ampunnnn !!! saya jadi pemerhati je la. Hah,menu hari tu CHICKEN CHOP. Hooyeeeehhhh ! Western sangat, kan? Kadang2 kena ubah selera jugak. Macam2 ada! Mampu tengok je, saya takreti masak lagi. Hehe

Ape yang saya buat? Hehehe Ni yang menarik sekali. Saya basuh pinggan, kuali, cawan. Biase je kan? Yang luar biase ye, saya basuh sama-sama dengan Sabirah&Sarah. Kenapa luarbiasa? Sebab, awok semua, saya baru je berkenalan dengan Sabirah. Tapi, punya laaaa baik,comel, sopan, & ramah dia ni. Tak kekok langsung. Hah, ni yang istimewanya bila bersama mereka yang sentiasa mengamalkan Islam dalam hidupnya. Takpercaya ka? Percaya lah. Sahabat yang baik adalah sahabat yang sentiasa mengingatkan kita.

Dapat berkenalan dengan Kak Afifah, Kak Farhana, Kak Farhana II, Kak Husna, Kakdina, KakNad. Ramai lagi laa. Baru je kenal, tapi Ya Allah, baiknya.. Kalau bole nak jumpe dorang ni tetiap hari, pelukcium! rinduuuu :)

Tengah masak memasak tu, dah ade tau 'cekodok'. tau kan cekodok? ade orang panggil 'jemputjemput' Hee. Sedapppp! Makan ramai2. Hah, yang lagi seronok ye. Muslimat ni suka tolong suap2kan makanan kat sahabat2. Wohaaaa! :D Bak kata Sarah, makan ramai2 ni nikmat. saya suap awok, awok suap dia, dia suap saya. Ye, kenangan yang sangat indah dan istimewa. Sangat berkesan dihati. Ya Allah, aku sangat mencintai ukhuwah ini. Terima kasih Ya Allah kerana temukan aku dengan mereka.


to be continued..



Chicken Chop Sahabat Masjid As-Syafie

No comments:

Post a Comment